.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خرج‌تراشی 10هزار میلیاردی با درآمد مشکوک‌

شمال نیوز: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان تغییرات اساسی در لایحه بودجه دولت ایجاد کرده‌اند و هزینه قطعی 10هزار میلیارد تومانی با اتکاء به درآمد مشکوک‌الوصول تراشیدند.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس، افزود:‌ نمایندگان از 98 بند لایحه بودجه 92 دولت 26 بند را حذف کردند، 35 بند دچار تغییرات گسترده شد و 68 بند به آن الحاق کردند، یعنی تغییرات وسیعی در مفاد احکام لایحه دولت ایجاد کردند.

وی در مورد ایجاد هزینه برای دولت گفت: دولت در لایحه بودجه 30هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود که از مجلس اجازه خواست معادل 30هزار میلیارد تومان از سهم‌الشرکه اموال خود در بند 13 لایحه بودجه را بتواند بفروشد و درآمد کسب کند.

ممبینی تصریح کرد: این درآمد بابت پرداخت مطالبات ایثارگران، رد دیون شامل حقوق همسان‌سازی تأمین اجتماعی، مطالبات صندوق‌های بازنشستگی و مطالبات شرکت‌های خصوصی از دولت مانند مطالبات پیمان‌کاران از وزارت نیرو و یا بابت خرید برق از بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: دولت اجازه خواسته بود، که مجلس مجوز دهد 30 هزار میلیارد تومان سهم‌الشرکه اموال خود را بفروشد و با اعمال حساب و واریز در خزانه‌داری کل مطالبات یاد شده را بپردازد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افزود: نمایندگان مجلس این رقم 30هزار میلیارد تومان را دو قسمت کردند، یک قسمت 20هزار میلیارد تومان که برای این رقم 33موضوع هزینه‌ای در یک جدول تعریف کردند که جنبه درآمد هزینه‌ای دارد و قسمت دیگر 10هزار میلیارد تومان است که برای این رقم نیز برای 70 دستگاه اجرایی هزینه قطعی تعریف کرده‌اند، در حالیکه این 10هزار میلیارد تومان محتمل‌الوصول است، اما در مقابل آن هزینه قطعی تراشیدند.

ممبینی افزود: با این اقدام مجلس دولت مجبور می‌شود 10هزار میلیارد تومان تخصیص بودجه بدهد، در حالی که امکان تحصیل درآمد به شیوه‌ای که در تلفیق تصویب شده، وجود نخواهد داشت. بنابراین عملاً این حکم موجب فشار هزینه‌ای به دستگاه‌های اجرایی یاد شده می‌شود. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.